Váhostav neváha, Váhostav stavia.

Autor: Lucia Žitňanská | 19.2.2015 o 8:44 | (upravené 19.2.2015 o 9:04) Karma článku: 12,22 | Prečítané:  2897x

Veľký stavebný podnik Váhostav je v reštrukturalizácii, návrh reštrukturalizačného plánu má byť predložený do 23. marca. V tento deň sa malí veritelia Váhostavu dozvedia, koľko percent zo svojich pohľadávok dostanú. Či to bude 30 %, ako dostali malí veritelia Doprastavu, alebo ešte menej. „Určite to bude nad 10 percent,” odhadol dnes šance veriteľov generálny riaditeľ Váhostavu, Marián Moravčík.

Mohli by ale dostať výrazne viac, keby premiér Robert Fico chcel. Nechcel. A nielenže nechcel, on dokonca aj snahy iných pomôcť malým veriteľom blokoval. Môžme sa len pýtať, prečo.

Za normálnych okolností sa pravidlá počas hry meniť nemajú. Reštrukturalizácia Doprastavu ani Váhostavu a najmä to, čo jej predchádzalo, ale normálne nie je. Pretože Váhostav dostal štátnu zákazku a peniaze zo štátu nešli dodávateľom za odvedenú prácu ale na krytie ekonomickej situácie podniku.

Vtedajší generálny riaditeľ Váhostavu Ján Kato po podpise zmluvy o stavbe D1Dubná Skala – Turany v roku 2011 tvrdil, že zmluvnú cenu považuje za reálnu."Cena je konečná a zmeny sú možné len v odôvodnených prípadoch," povedal vtedy Kato s tým, že “nepredpokladá vznik mimoriadnych okolností. Súčasťou dohodnutej ceny je aj 10-percentná rezerva." Dnes je všetko inak.

Reštrukturalizácia zachráni Váhostav, jeho akcionári budú mať časom opäť dividendy, financujúce banky budú zabezpečené a malí veritelia – živnostníci, malé eseročky, subdodávatelia - budú v dôsledku druhotnej platobnej neschopnosti vystavené riziku bankrotov a exekúcií. To sa už ale Váhostavu, ani jeho akcionárov a ani bánk týkať nebude.

Aj toto je obraz sociálnej politiky Smeru - na jednej strane bankroty a exekúcie živiteľov rodín bez viditeľného záujmu vlády a na strane druhej „ozdravený“ Váhostav za významného osobného nasadenia predsedu parlamentu stavia za ďalšie štátne peniaze zbytočné garáže na bratislavskom hrade.

Váhostav neváha, Váhostav stavia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?